Bolivia: Huayna Potosí (6.088m.)

6 sept. 2009

El Huayna Potosí és una muntanya de 6.088m, una de les més altes del país. Gran part de la caminata es fa per la neu i el gel, i requereix de material tècnic per l'ascens: grampons, piulet, botes, polaines, etc. Vam invertir 3 dies en el trekking, el primer per practicar sobre gel.

Si bé diuen que és el 6.000 més fàcil d'assolir, cap dels dos ho va aconseguir. Aquestes són les nostres impressions:

Mireia: Al arribar al segon refugi (5.300m) em va venir un mal de cap molt intens. Vam passar tots dos una nit molt dolenta... dormíem de 17h. a 01:00 am, però amb el mal d'alçada i la falta d'aire, costava molt aclucar l'ull. Al matí, em notava molt marejada i amb el mateix mal. Portàvem més d'1 mes en alçada i no podia entendre com encara em podia afectar. Vaig sortir amb l'expedició sabent que no assoliria el cim. A les 4:00a.m. ja estava al refugi. Em van dir que hi ha persones, que per molt que s'aclimatin, el mal d'alçada els hi pot afectar igual.
2 recomanacions: - 1: Anar al Chacaltaya abans del trek del Huayna, un cim de 5.300m, al que s'hi arriba amb transport, si al Chacaltaya no t'afecta l'alçada, serà molt bona senyal! -2: Si un es troba malament, demanar als guies, passar una nit més al 2n refugi per aclimatar-se més i fer el cim el 4t dia. (Un dia extra són 20$) Em va saber molt i molt greu no haver completat l'activitat, qui sap si en una altra ocasió ho tornaré a probar.

Marc: una activitat de les millors que he fet. Estar a 6.000m. és una experiència inoblidable, no només per les vistes que són increïblement espectaculars, sinó perquè per poder-les gaudir cal superar els teus propis límits. Dels 5.000m. als 5.500m. cada 100 metres costa un esforç considerable, però els últims 500, cada 50m. es fan eterns, doncs a l'esforç de la caminata cal sumar-li la falta d'oxigen, que cada cop es nota més. Els últims 200m. els vaig poder acabar gràcies al cervell, doncs les cames ja no em funcionaven. L'alçada no només afecta a la falta d'aire, sino que en segons quines parts, el vertígen també juga un paper important. No vaig poder fer els últims 90 metres per aquest motiu, i això que abans havia fet una paret amb el piolet d'uns 45º... En resum, una experiència que recomano a tothom, sigui o no aficionat a la muntanya.

0 Comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...