Guatemala: Semuc Champey i Tikal

6 jun. 2009

Tikal es mereixeria un post per a ell solet, però com que poc tenim a dir de Semuc Champey... l'afegim i tant contents!

Fa un parell de dies vam abandonar la nostra estimada Antigua, on vam retornar després de passar uns dies al llac Atitlán, per començar el nostre camí cap a Tikal (la ciutat Maya més gran del període clàssic) Com que tot d'una tirada era força llarg, vam decidir parar a Lanquín, un poble a 1 hora de Cobán (la capital del departament d'Alta Verapaz). Parar aquí ens servia per descansar i per poder fer una excursió a Semuc Champey, un enclau del riu amb piscines i ponts naturals. Al arribar a Lanquín van haver-hi 4 factors que van fer decidir-nos a seguir la ruta fins a Tikal al matí següent: l'ambientillo de gent amb ganes de festa, l'elevat preu de l'excursió a Semuc Champey, l'época de pluges, i la febre i refredat de la Mireia (que avui ja es troba 98% bé).

Avui ben d'hora, a les 4:20 del matí, hem començat l'excursió cap a Tikal. Ahir vam parar a dormir a Flores, una població a 1 hora de Tikal i aquesta nit hi tornarem a dormir. Un cop arribes aquí tens diverses opcions per allotjar-te (al mateix Tikal, a Flores, a El Remate, etc.), nosaltres hem escollit aquesta perquè ens semblava la més econòmica. Un cop a Tikal hem flipat!! Hem contractat un guia en castellà que ens ha anat explicant un munt de coses del lloc. Les runes, que nosaltres esperàvem trobar una mica més ben restaurades, impacten. Es troben en un entorn ple de vegetació tipus selva on 3 o 4 vegades l'any, el nostre guia veu un jaguard... nosaltres hem vist micos i fauna de diverses menes, molts ocells i molta flora. Tikal significa "lugar de las voces" i no ens extranya... que li diguin al mico "aullador" que avui no semblava de gaire bon humor!

Els mayas eren grans: urbanistes, matemàtics, inventors del zero, astrònoms, constructors, artesans de la ceràmica y escultura, pintors, comerciants i guerrers.

Tikal va ser una ciutat imponent i amb molt poder comercial, econòmic, cultural i militar. Es creu que va estar habitada per 150.000 habitants de mitja durant els seus anys de màxim esplendor. Es creu que cap a l'any 900 la ciutat va ser abandonada i la natura va anar prenent partit fins a cobrir-la en gran part fins que va ser descoberta novament fins el 1848.

La visita ha estat intensa però a nosaltres ens ha agradat molt i de ben segur que guanyarà un molt bon lloc en el nostre ranking de premis M&M.

5 Comments:

Nuria said...

moltes gràcies per dedicar-me unes petites paraules al vostre blog!!m'ha fet molta ilusio, aixi com el missatge!!

un petonas!!

PD: Pregunteu a l'avi, que avui ha vingut a dinar al pis. Us farà la crítica jejeje

peleteros said...

¿que tal pareja? seguimos vuestras aventuras ahora entre los Olmecas y Mayas,pueblos ya sabios,cuando a nosotros nos empezaban a hacer pasar por el aro los romanos con su imperio,su sistema y sus impuestos,en Europa las cosas no cambian ni en 3000 años ya donde hemos ido hemos sido una lacra.
Vosotros ya sabeis; pasarlo bien,disfrutar del viaje y procurar aprender todo lo posible de todos los pueblos que vais visitando ya que todos son dignos de respeto(excepto sus politicos,je,je,je.)
Besos desde Leon.

Tito Livio said...

Sabias palabras peleteros.

Un abrazo para vosotros y para los viajeros

Jordi-Iso said...
Este comentario ha sido eliminado por un administrador del blog.

Xavals!!

Portem uns dies amb l'inspiració baixa però, noi, hem de fer constar que desprès de llegir el missatge de peleteros ens treiem el barret i el que calgui!! I a vosaltres que dir-vos que no que us hagi dit ja l'skype, quin paio aquest Skype! jeje. Al que no us direm és que volem més fotos, ja seria fer-nos massa pesats!!!!

Petonets. Papis.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...