Fiji: crònica resum Yasawa i Mamanucas

12 may. 2009

Pensem en el que hem fet aquests dies i ens agrada. Teníem 14 dies de Bula Pass, llibertat per moure'ns per qualsevol de les illes que formen part del grup de les Yasawa i Mamanucas. Tot i així,aquesta llibertat es pot convertir en una pseudo-llibertat en el moment que tu mateix t'imposes una planificació; i és en aquest moment en el que costa variar l'itinerari previst, però nosaltres és el que hem fet: hem marxat dels llocs "imperfectes", i hem allargat estada on ens sentíem al paradís (que per això hem vingut a Fiji ;p)

1er dia: illa de Nacula (Nabua Lodge): només arribar la decepció continuava. De resort paradisíac, ni rastre. Érem a una mena de casa de colònies amb adolescents australians, menjar de ranxo i una platja de pena. Aquí vam descobrir que si seguíem anant a llocs "econòmics" (52€ menjars+hab.) no trobaríem el Fiji que esperàvem.

2on-5è dia: illa de Nacula (Oarsman's Bay): la cosa va canviar notablement. Vam trobar aquest allotjament gràcies al blog d'una parella catalana que també ens va recomenar reservar dormitori compartit perquè si tenen poca gent, a vegades et donen habitació doble pel mateix preu; així ho vam fer i la tàctica ens va funcionar. Aquí hem vist la millor platja de Fiji, teníem un buré (bungalow) digne, un menjar bo i un entorn més apropiat (adults, parelles recent casades...)

6è dia: illa de Naviti (Botaira Resort): Aquí no va colar la tàctica del dormitori, però per sorpresa érem sols a una habitació de 27 llits. El millor lloc sense dubte qualitat-preu, per passar les vacances somiades (70€ menjars+llits). Platja amb corall preciós, snorkell excel·lent, menjar exquisit, ambient encomiable... Malhauradament, un camp de treball de medi ambient per a nens fijians ompliria el dormitori durant 3 dies. Havíem de marxar o pagar un buré privat preciós de 173€ (menjars+buré)... Tot i que estàvem molt bé, era inviable quedar-se.

7è dia: illa de Waya (Octopus Resort): Segons la Lonely Planet el millor resort qualitat/preu (76€ menjars+llits) i un dels 5 millors de Fiji. Per a nosaltres: Marina d'Or a l'australiana. Molta gent, moltes activitats i massa soroll. La tàctica del dormitori tampoc cola. Una parella d'australians i nosaltres trobem a faltar el Botaira Resort.

8è-10è dia: illa de Naviti (Botaira Resort): jejeje. Gràcies a la super Mireia, amb 5 minuts de gestions i una trucada telefònica negociant un preu d'escàndol, canviem tots els plans, agafem corrents les motxilles i gràcies al Bula pass, tornem enrera amb el barco i arribem al nostre racó de paradís. Ara per 3 nits i en un buré de luxe (103€ la nit)!!! Hem petat el pressupost del viatge, però ha valgut la pena. Pedazo 4 dies que hem passat!!! Un lloc per recomenar a tothom. Els vincles que hem creat amb l'staff i amb el lloc en si, són inexplicables però molt intensos. No sabem explicar molt bé el per què, però ens hi hem passat uns dies imperials!!!

11è dia: Bounty island (Bounty Resort): amb molta pena vam abandonar el Botaira cosa que només va agrair la nostra butxaca. Aquest lloc és de trànsit si es vol passar de les illes Yasawa a les Mamanucas. Dormitori amb 37 llits (15€pp) i tornem a la dura realitat dels backpackers. Per estalviar-nos 30€ i començar a recuperar pressupost, decidim no sopar ni esmorzar. El lloc és acceptable, el millor és la piscina davant del mar.

12è-13è dia: illa de Mana (Mana Lodge): cutre a parir. Tot el luxe anterior ha caigut en la més absoluta misèria. Els escarbats més grans que hem vist en tot el viatge vivien al nostre w.c., brut, hortera, racions mínimes de menjar, descuidat i només amb 3 turistes, 2 d'ells nosaltres. El "garitu" del costat (Ratu kini) estava ple i no podíem canviar-nos. Total= 38€ (menjars+hab.) Aquí funciona la tàctica del dormitori. Aquesta és l'illa més diferent de les que hem estat, varis resorts junts, moltes activitats per fer, el poble tocant als hotels... Aquí hem conegut a un català que es diu Robert que porta 9 anys fora de Barcelona i és instructor de submarinisme, i a 2 germanes gallegues: l'Iria i la Betty, que també estan fent la volta al món i que després d'Oceania van cap a Àsia.

14è: Viti Levu (Nadi Bay Resort) Caduca el Bula Pass i hem de tornar cap a Nadi. Dormim al mateix lloc on vam passar les dues primeres nits, on tenen la meitat del nostre equipatge guardat. Demà marxem cap a Auckland on passarem 24 hores abans d'agafar el llarg vol que ens creuarà el Pacífic fins a Santiago de Chile. Fiji s'acaba i ens emportem un bon record, sabent que queda molt lluny de casa i que probablement no hi tornarem.

5 Comments:

http://www.voltaalmon.com said...

Molt be nois! Caram, quines vacances a les Fiji... 15 dies! JA ens hauria agradat a nosaltres! jejeje

Una abracada i reviseu el link a la nostra pagina, q es www.voltaalmon.com, sense el la! :)

Jose i Montse said...

Finalment heu descobert el Fiji desitjat eh!! I les fotos?

Primer de tot ens tranquil·litza saber que esteu bé, suposem que ben morenets, relaxats i ben reposats, després de 16 dies de pànxing qualsevol hi estaria!!!

Segur que heu triat el millor recorregut però a banda de preus, burés i allotjaments, ens agradaria saber més coses, com són i de qué viuen aquestes persones, costums, tradicions,quina llum hi ha per aquestes contrades, és veritat que són illes paradisíaques? i sobretot les vostres experiències, les vostres batalletes, les vostres trifulques, en definitiva..... el vostre dia a dia...

Esperem més posts, fotos, vídeos que ja fa molts dies que no us podem veure la cara de satisfacció...

Bon viatge i una forta abraçada!!!

Tito Livio said...

Ara us tocarà canviar el txip. Bon viatge cap a las Amèricas i que gaudiu de Xile.

Petons

Mica said...

VENGA ,A OTRO SITIO Y NOSOTROS SIEMPRE AL MISMO , YA ESTA BIEN , NO OS DAMOS PENA? MEJOR NO CONTESTEIS.EN SANTIAGO ,VOLVEIS A RESPIRAR POR MI,YA SE QUE ME REPITO,PERO ME HAGO LA ILUSION DE QUE ALGO SE QUEDA DE MI .LA ENVIDIA SIGUE Y EL MONTON DE BESOS TAMBIEN Y QUE OS GUSTE MUCHO,COMAIS MUY BIEN Y SOBRE TODO QUE DISFRUTEIS .MUA Y MUA .

Anónimo said...

Hola Pareja !!!
Vuestras Gallegas ya estan por Nueva Zelanda, con un gripazo de narices y llorando por dejar Fiji y eso que nosostras estabamos en la isla cutre,ja.ja ... Cuidaros mucho que os necesitaremos en nuestro largo viaje con vuestros sabios consejos... Besinhos !!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...