LAOS: Nord del país

4 ene. 2009

Abans que res, i com que segurament no podrem escriure el dia 6 de gener, QUEREMOS DESEAR MUCHAS FELICIDADES A LAS DOS MICAELAS!!!!! QUE GRACIOSAMENTE Y CON ALGUNOS AÑOS DE DIFERENCIA, NACIERON CONSECUTIVAMENTE! TOMA YA!
UN BESAZOOOOOOOOOOOOOOOO PARA LAS 2 DESDE LAOS!!!
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Finalment, la nit de cap d'any no va ser com esperàvem. L'hostal tancava les portes a les 23h. i a aquella hora ja érem dormint. El previ, el vam passar amb una parella de mixta (ella danesa i ell dominicà) de 60 anys, amb els que vam compartir un parell de dies.

Amb la Hanna i el Billy vam visitar la Budha cave (una tifa molt gran i cara), les cascades de Tat Kuang Si (una passada!) on vam fer un banyet en una piscina natural d'aigues turqueses, uns quants pobles i un parell d'àpats. Una cosa interessant a destacar són les diferents visites als monestirs i temples de la ciutat (n'hi ha molts) i sobretot la "recol·lecta d'ànimes" que cada matí a les 6:30 fan els monjos i els novicis. Ve a ser una processó pel poble on els monjos en fila i amb uns cistellets, recullen totes aquelles ofrenes que la gent els hi fa (menjar, diners, flors, etc.) Va ser una experiència curiosa, tot i que hi havia molts turistes. També ens crida l'atenció l'aspecte tant tropical que respira la ciutat, les palmeres i les cases cercades amb valles blanques són una monada.
NOTA: si hi ha algú interessat en LP és important saber que al tractar de sortir de la ciutat per anar cap al Sud hi ha 2 estacions de bus (la real i la timo guiri). Els tuktuks estan intimidats i es veuen obligats a parar els guiris allà, però l'estació real està només a 300 metres aprox. d'aquesta primera. A l'estació timo guiri us cobraran més per un bus només de guiris.

El global de Luang Prabang és positiu, però si tornéssim a venir invertiríem d'una altra manera el temps, doncs vam perdre un dia visitant la minúscula i poc atractiva Pak Ou Caves (cova del Buda).

La darrera nit, sopant al mercat nocturn, vam compartir taula amb una parella de catalans que estan fent durant un any la volta per Àsia en bicicleta, quins cracks! Posaríem el seu blog, però no el trobem!

Després de tres nits a Luang Prabang ahir vam baixar cap a Vang Vieng, un poble que no sabíem si visitar o no degut a les diferents opinions o imputs que hem rebut al respecte. El poble està en una ubicació molt bonica, amb un riu amb nombroses possibilitats d'activitats, però nosaltres no hi hem estat ni 24 hores, doncs la festa, drogues i alcohol, amb tot el que això comporta, no fa per nosaltres i hem considerat que fins i tot era un poble perillós. No la recomanem.

Avui hem arribat de nou a Vientianne per marxar demà cap al sud del país (Pakse) en un altre trajecte en bus de 12 hores. Venga bus i més bus!!!! Per a poder comprar el bitllet a un preu econòmic cal anar a l'estació del sud, el problema és que està a 9 km del centre i els tuktuks són una pasta. S'hi pot anar en bus local o llogar una bici, com hem fet nosaltres, i aprofitar per visitar un parell de temples del camí.
Hotels: Hem pagat de 40.000 a 70.000 kips per nit, però volem creure que aquests preus són conseqüència de la temporada alta.

3 Comments:

Francesc said...

Jo l'he vist primer....
però deixaré que papis i mamis comentin abans, que demà venen els reis i s'ha de fer bondat.

Jose i Montse said...

Ei.. per fí després de 16 dies, hem pogut veure noves fotografies.. però esperàvem veure-us a la fila de la recol·lecta d'ànimes esperant una mica de fruita o alguna monedeta extra, però no, potser és que us faltava la túnica taronja?

I també trobàvem a faltar els mítics missatges samarreteros de la Mireia, gràcies.. el club de fans us ho agraeix.

I quina aigua.. és fantàstic veure aquests somriures de satisfacció entremig de les cascades, tot i que hem descobert algú més prim, sí Marc sí, has recuperat el teu "tipasssso", clar que la mega barba potser ho disturssiona...

Ens han sorprés aquests dibuixos naïf (mira que n'aprenem de coses a través de les vostres fotos!!)

A Barcelona tot apunt perquè arribin els Reis en uns dies freds però intensos.

Bon viatge a Pakse i com sempre estem a punt tota la família i el Sr. Skype (que gairebé ja en forma part) per veure la vostra radiant face.

Una fortíssima abraçada i endavant amb la ruta!!!

Jose i Montse

Jordi-Iso said...

Bé, a la carta del Reis Mags demanàvem fotos de Laos i ens les han portat anticipadament, però si tots plegats ens portem bé segur que encara en caurant més! També hem demanat als Reis que aquesta parella continui amb aquesta carona d'alegria que tenen(barba inclosa), i que pensin també que la "pasta" no fa la felicitat , nois no ve d'un grapat de Kips!!! Per Pakse deixeu de banda les espectatives que puguesiu portar des de Barcelona i disfruteu...de la "dolce vita" (Particularment pensava que no existia, jeje).

Molts Petons. Papis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...