NEPAL: Trekking Annapurna Base Camp (ABC)

13 nov. 2008

Fer un trekking fins al ABC ha estat una experiència genial! Tot i que només hem caminat 100 km. aprox. en 10 dies, hem acabat esgotats. Han estat les contínues pujades i baixades per les muntanyes amb desnivells de 2.000 m. segons el Marc, el que ens ha matat!!

Hem caminat per un ampli ventall de paissatges: des de camps d'arròs, a boscos milenaris, passant per cascades i rius, fins arribar al paissatge típic alpí! Estar al bell mig dels Himalaya, entre pics de 6.900 a 8.000m. d'alçada no té preu.

El nostre porter i company durant aquests deu dies es diu Diwash Pradeshi. Té 19 anys i 6 germans.Parla una miqueta d'anglès, així que nosaltres estem aprenent nepalí. Com era d'esperar, coneix la ruta molt bé. És un tio molt trempat, que ens ha amenitzat molt el camí, fins i tot amb una motxilla de 10 kilos a l'esquena tenia forces per cantar!!

Durant tot el trek, ens hem trobat amb habitacions molt econòmiques en Guest House i hotelets rurals: 1,5 euros aprox. habitació doble...lavabo al passadís...i passant una bona rasca per anar a fer un riu!! Tot i que les habitacions són més econòmiques que a Pokhara o Kathmandú, el preu del menjar i de les begudes es tripliquen en moltes ocasions, amb el que el pressupost diari augmenta considerablement. És lògic, tenint en compte que per arribar a la majoria dels punts del trekking, només es pot accedir caminant... Contínuament veiem porters carregant durant dies, tot el que els turistes necessitem per a poder gaudir d'una confortable excursió! Fins a quin punt és ètic?

Val a dir que aquest trekking és per veure paissatge i no per veure pobles rurals. La gran majoria de parades del camí, són pobles artificials, on la totalitat de les cases són allotjaments.

Finalment, comentar els problemes que hem tingut amb l'allotjament. Aquí és temporada alta i el trekking està totalment massificat. A l'hora de dormir, les agències més potents o les persones que contracten un sherpa (persona que a primera hora del matí s'encarrega de reservar el proper allotjament) tenen moltes més possibilitats de trobar allotjament, que els qui no ho fem d'aquesta manera. Ens moltes ocasions hem hagut de caminar més del previst... Ens hem adonat que hi ha una mena de mafia per reservar-se allotjament els uns als altres.

Us hem posat totes les fotos a la carpeta de Nepal!!!

CRÒNICA DEL DIA A DIA:
DIA 1: Nayapul-Hillé
Sortim de Pokhara a les 6:30 a.m. amb el nostre porter en un bus local cap a Nayapul, des d'on
s'inicia el trek. Avui ha estat un dia força light, hem caminat només 3 hores, tot i així, sembla que estiguem al cul del món i ens notem les cames cansades...No sabem què ens espera. Fem nit a Hillé, en una guest house d'allò més rural. La ruta d'avui ens ha portat a rius, cascades i molts arrossars. Un paissatge preciós que suposem que anirà canviant.

DIA 2: Hillé-Ghorepani
Caminem 6 hores i acabem molt cansats. El dia és núvol i fa força fred. Un cop a l'Hotel, ens trobem un menjador amb una llar de foc on tothom s'hi col·loca al voltant; coneixem una parella de danesos (bona gent) i fem petar la xerrada. Són el Jeppe i la Katrine, amb els quals coincidirem durant tot el trekking.

DIA 3: Ghorepani-Tadapani
Comencem a caminar a les 5h. del matí per veure sortir el sol sobre els Himalaya a Poon Hill. Caminem una hora per pujar entre riuades de gent. Sembla la Rambla de Catalunya. Pugem 500m. (Poon Hill 3.200m.). Tornem a Ghorepani, després d'una hora per baixar, a esmorzar i agafem energies per fer les 6 hores de camí que ens esperen. Al arrbar a Tadapani, fets pols, ens donen la última habitació lliure (un zulo). En tot el poble no hi ha electricitat, a les 17:30h. es fa fosc.

DIA 4: Tadapani-Chomrong
Caminem 6 hores seguides non-stop pq ens diuen que es possible que no trobem allotjament; per sort arribem els primers a un hotelet preciós. Dinem i sopem davant una vista panoràmica impressionant. Petem la xerrada amb el Carles, un noi català que porta 8 mesos viatjant per Asia. PD. trobareu el seu blog a "webs amigues".

DIA 5: Chomrong-Himalaya
Hem caminat 5 hores molt dures esperant trobar allotjament a Dovan; però com hem parat a dinar, ens hem quedat sense. El nostre porter s'ha cagat als calçotets i ha començat a córrer cap al següent poble, Himalaya. A dues hores de camí (a Himalaya només hi ha dos hostals), per tractar de trobar allotjament. Finalment ens hem fet amb els dos últims llits disponibles, en una habitació compartida.

DIA 6: Himalaya-ABC
Després d'una jornada maratoniana, arribem sense esperar-ho al ABC, la idea inicial era dormir al MBC (Machhapuchhre Base Camp 3.800m) per pujar l'endemà al ABC, però un cop més no hem trobat lloc per dormir. Hem caminat 2 hores més vigilant el mal d'alçada, logrant l'objectiu principal del trekk. Tal i com li vam prometrer a la Mica, a dalt de tot del ABC, hem respirat una i dues vegades per ella. Les altres 5 vegades que hem respirat profundament, han estat perque estavem esbufegant de la pujada...
En el moment que ens hem trobat sense allotjament al ABC el Diwash ha sortit per potes a reservar la darrera habtació dels 4 hostals que hi ha al ABC.

DIA 7: ABC-Dovan
El dia es esgotador, doncs tot i que anem de baixada caminem moltes hores. Aquest cop hem dormit gràcies a la gentilesa dels amics danesos, que ens han cedit els dos llits lliures de la seva habitació. Ens hem tornat a salvar pels pèls.

DIA 8: Dovan-Chomrong
La última pujada abans d'arribar al destí del dia, se'ns ha fet eterna. Milers d'escales
interminables... No tenim problemes per dormir. El lloc és fantàstic!

DIA 9: Chomrong-Landruk
Arribem a Landruk en plena festivitat local! És la festa de la mel. Tot el poble està animat i el Diwash es queda de parranda ballant fins les dues de la matinada. Quina moral!!! El poble és molt bonic.

DIA 10: Landruk-Pokhara
Per fiii!! Després d'equivocar-nos en la ruta i passejar-nos per camins (per dir algo) inòspits, arribem a Pokhara fets caldo però molt satisfets del trekk. Ha sigut una gran experiència i el dia que vam passar a l'ABC no té preu!!!

Bé, demà marxem a Bandipur, aquesta serà una altra història. Bona nit!!!

6 Comments:

Francesc said...

Recontraclamastres!!!

El nostre Puigmal al costat d'aquests monstres sembla el Turó de la Peira.

Magnífica ruta i encara millor crònica.

Les fotografies impressionants del tot. Celebrem que hagueu assolit el primer objectiu.

Ànim i a seguir

Petons de tots i totes...

Ana Belén said...

Definitivament, jo no hagués resistit.... ;P

Fotos IM PRESSIONANTS!!

Montserrat said...

Les fotos maquííííssimes i les vostres cares ben significatives... això sí que es anar al sostre del món!!!

De ben segur que heu descansat i recuperat forces per la propera etapa.

Estem molt pendents dels vostres posts, dels correus, de l'skipe i de tot el que faci falta, per anar seguint les vostres peripècies. Per cert Mireia els teus missatges subliminals a la samarreta també ens tenen enganxats, ets una bona "comunicanta"!!!
Aprofeiteu els dies que us queden de l'Índia i disfruteu molt de tot i amb tot!!!

Una forta abraçada

Jose i Montse

hike himalayasik said...

Everest Base Camp Trek with Excellent Tour Operator ... - TripAdvisor
www.tripadvisor.com.my/ShowUserReviews-g293890-d2525987-

www.hikehimalayas.com

hike himalayasik said...

Hi!

I went to Everest Base Camp and was going to Annapurna this past April/May. I can tell you that I found good prices in Kathmandu. I went shopping with my guide though and he seemed to get good deals. I think he rents-out sleeping bags. You can get them in Pokhara too, but you will find a bigger selection in Thamel. this means you can get better deals and will be able to talk them down on the price. It is a Nepali custom (I read in a guide) to bargain. It is fun. You will have no problems wih the weight on the plane. My bag was a bit big, I have a hard time traveling light.
I did hire a guide and he took care of hiring a porter. He works with trusted people. I can recommend my guide. He was knowledgeable, friendly, and most of all looked-out for my safety. He seemed to know just about everyone in Kathmandu and many, many guides and people on the mountain. Because Sanjib knows so many people he was constantly getting updates from up the mountain, or down the mountain. It was great to travel with a guide that has so many established relationships. I found him by chance through a travel forum and then got references from him. That is, I emailed past clients. In no time, I received emails from Italy, Germany and the U.S. singing this guy's praises, so that is how I went about finding my guide. I found the price very reasonable and I liked the fact that you do not pay until you get there, so you avoid the big down payments and the advance payments as well. I was happy to travel solo. Traveling in a group is great, but for sure, you will not get personalized attention. You can meet a lot of people at the tea houses, or as you go along the trek you will become familiar with others "going your way." You can contact Sanjib Adhikari at sanjib-adhikari@hotmail.com and Mobile No +9779841613822. I recommend email. I am sure he will be happy to provide you with references. Let me know if you have more questions and enjoy!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...