abans del viatge: LA LLETRA PETITA DEL BITLLET!

1 sept. 2008

El bitllet que hem comprat, RTW (round the world), és un bitllet que té com a principal avantatge el preu.

Per contra, hi ha molta lletra petita que ens agradaria comentar:

- És un bitllet que té molt poc marge de benefici per a les companyies i/o agències intermediàries i ningú se'n vol fer càrrec.

- El mínim de temps de viatge són 10 dies i el màxim un any (no ens podem accedir d'aquest temps)

- S'han de decidir tots els destins a priori, sense possibilitat (a menys que hi hagi recàrrec): d'afegir o suprimir vols, canviar destins, etc. Destacar que no tots els destins estan disponibles (només es pot anar a aquells destin on volin les companyies que formen part de l'aliança escollida)

- El límit màxim de trams* que es poden fer són 16.
*trams: entenem per trams tots els vols + tots els desplaçaments per via terrestre en que l'usuari no aterra i s'enlaire des del mateix aeroport, sino que arriba a un aeroport i surt des d'un altre.

- La majoria d'escales compten com a vols. Ex: de Barcelona a Delhi, com que fem escala a Londres, ens compta com a 2 vols.

- Només es pot realitzar un màxim de 4 trams per continent, podent augmentar aquesta quantitat fins a 6 pagant 100 euros de suplement per cada tram extra.

- No es pot retrocedir de continent, i sempre s'ha de seguir una mateixa direcció (sense poder-la modificar).

- No es pot passar dues vegades per un mateix destí. Aquesta afirmació a la pràctica no és tan senzilla.
Per ex: per arribar des d'Oceania a Amèrica del Sud només podem parar a "Santiago de Chile". Un cop a Santiago, nosaltres voldríem veure paísos ubicats més al nord i ubicats més al sud. Si anem al nord i posteriorment baixem al Sud, la única manera de fer-ho és tornar a passar per Santiago a mode d'escala. Si anem al Sud, per pujar posteriorment, també tenim únicament la possibilitat de fer-ho a través de Santiago. Conclusió i única opció viable: des del Perú, nosaltres baixarem fins a la Patagònia Xilena o via terrestre o comprant un bitllet extra que ens hi porti.

- Centre Amèrica es considera part del "continent" nord-americà, per accedir als paísos d'entre Panamà i Mèxic amb aquest bitllet, has de pagar un continent extra. Nosaltres, per no pagar aquesta quantitat, hem d'arribar fins Colòmbia (darrer país considerat Amèrica del Sud) i fer via terrestre o (ferry + terrestre) l'accés a Panamà fins a Guatemala. Posteriorment, tornar a baixar a Colòmbia.

- Hem escollit l'aliança one world; tramitar el bitllet amb British Airways (si vols començar per Àsia és la companyia amb la que l'has de tramitar) és tota una odissea. No tenen oficines a Barcelona, tampoc pots contactar amb ells a través d'e-mail, només pots fer-ho a través de FAX o través d'un telèfon 902... amb horari: de 9 a 17 hores. Quan truques al 902...només hi ha una persona en tota la companyia que pot atendre el tema de "voltes al món", i en nombroses ocasions et deixen minuts i minuts esperant al telèfon per acabar dient que aquesta persona té massa gent esperant per a ser atesa. Quan els hi demanes que et truquin ells, la companyia no es fa càrrec de trucar a cap client potencial i real.

- Només hi ha 2 places per avió disponibles amb aquesta tarifa; i fins i tot hi ha companyies dins l'aliança que no posen a disposició cap plaça d'aquesta tarifa. Això fa que hi hagi vegades que no pots agafar el vol que decideixes o no ho pots fer durant les dates que desitges.

- Quan reserves i compres el bitllet, només pots tancar dates dels vols que faràs a un any vista des del moment de la compra. És a dir, nosaltres només hem pogut reservar amb data aquells vols que farem fins el mes de juliol. Tots els vols que farem a partir d'aquesta data no els podem tancar, i els hem d'anar tancant a mesura que passa el temps amb la incertesa que un cop pagat el bitllet hi ha alguna possibilitat que no tinguis vol per a la data que tenies prevista.

- Reservar un vol sense data tancada implica que si la companyia anula aquella ruta no té per què recolocar-te en cap altre vol i et pots quedar penjat. Un cop tens data, en principi aquest problema desapareix, doncs si la ruta s'anula, la companyia t'ha de recolocar en algun altre vol.

Bé, i moltes més coses, petits detalls i no tan petits, que no posem per a no aburrir-vos i fer el post tan llarg. Qui tinguis dubtes o un interès especial que contacti amb nosaltres i podrem seguir fent la llista molt més llarga.

Salut i bona nit!!!

3 Comments:

Wambas said...

Buaaaaaaaaaah! (bostezo)
Me aburro.

Supongo que todo esto se lo ha mirado la Mireia mientras el Marc veía las olimpiadas por la tele, jejejeje. Es como hacer un puzzle, todas las piezas han de encajar a la perfección, pero...el caso es que no es un puzzle, y no sé si habreis tenido en cuenta el factor Murphy (conexiones entre vuelos, maletas perdidas, distancias a recorrer para llegar a los aeropuertos a tiempo,...). ¿No os acojona tanto factor descontrolado?

A mi sí (jejejeje)

Un abrazo del Tito Livio

Cristina said...

Estimados Marc i Mireia,

Veo que somos muchos los que decidimos tomar la opción de realizar la vuelta al mundo con One World. El 26 de octubre empiezo mi aventura particular y espero que mi decisión sea la acertada. Yo inicio el trayecto por Sudamérica y, de momento, el servicio recibido con Iberia ha sido excelente. Aunque si es cierto que hay muchas condiciones en letra pequeña el precio del viaje compensa esos inconvenientes.
Por si os interesa: cristinaworld-pons.blogspot.com

Xela said...

salut viatgers !!!
Si vareu llegir "La vuelta al mundo en 80 dias" quan erau petits o vau veure les aventures de Willy Fogg al la tele ,ja sabeu que tots els problemes que van surgint al llarg del viatge, es van solucionant miraculosament, perqué no us ha de pasar a vosaltres ??.Ai..., persones de poca fé !!!petons .Ibèria

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...